Sorun Cevaplayalım

merhaba, ablamın eşi temmuz ayında (2ay önce) ceza evine girdi. 7 yaşında erkek çocuğu var, 1.sınıfa başladı. ona babasının yurt dışında çalışmaya gittiğini söylediler. çocuk da babasının bu bayramda geleceğine inanıyor ancak mahkeme tarihi bile kasımın son günlerine atılmış. yani babası 2 ay daha yok. babası mahkeme sonucunda çıkar yada çıkamaz o kısmı da belli değil. bu durumda çocuğa bu konu nasıl anlatılmalı, yada 2 ay daha bekleyip mahkeme sonucuna göre mi gerçek söylenmeli bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Soran : A.K
Tarih : 27/09/2014 10:55:53

Merhaba, 

Öncelikle geçmiş olsun. Ablanız ve oğlu ile ilgili duruma karar verebilmek için hem ablanızın, hem de oğlunun durumu nasıl değerlendirdiğini tespit etmek, çocuğun kişilik özelliklerini ve anne babası ile ilişkisini gözden geçirmek gerektiğini ve en uygun zamanda, en uygun yöntemle durumu ona anlatmanın uygun olacağını düşünüyorum. Böyle durumlarda sıklıkla profesyonel bir desteğe ihtiyaç duyulabiliyor. Ablanız ve oğlunu bir çocuk psikiyatristine yönlendirebiliriz. 

Dr Emel Akgün Aktaş

Psikiyatri Uzmanı Antalya

0507 061 72 79

Ben Hergün Sabah Kalktıgımda Kendimi Ruh Gİbi Hİssediyorum Kendimi Rüyada Gİbi Hİssediyorum Yaşadagımı Bile Anlamıyom Hiçbizaman Mutlu Olamıyom Ne Çalışaşım Geliyo Hiçbişi YApasım Gelmiyo Hergün Aynıyım Garip Duygular İçinde Hissediyorum Kendimi Bedenim Benim Degilmiş Gİbi Hİssediyom KEndimi Hep Rüyada Gİbi Hİssediyorum Bu Durumdan Artık Kurtulmak İstiyorum Napmam Lazım ? ..

Soran : A.KH.
Tarih : 27/09/2014 10:46:56

Mutsuz hissetme, hiçbir şeyden keyif alamama, isteksizlik gibi belirtiler depresyonda sık görülen belirtilerdir. Uyku ve iştah sorunları da genelde bu durumlara eşlik eder. Depresyon eğer tedavi edilirse 3-6 haftada düzelir ve yakınmalarınız geçer. En kısa zamanda psikiyatriste başvurmanızı ve önerilerine uymanızı tavsiye ederim. Tedavide erken davranmak sonucun daha yüz güldürücü olmasını sağlar. 

Dr. Emel Akgün Aktaş

Psikiyatri Uzmanı ANTALYA

0507 061 7279

44 yaşındayım defalarca depresyona girdim şu andada ilaç kullanıyorum ama yine en ufak birşeyde mideme ağrılar giriyor acı çekiyorum hep istediğim sevgiyi arayıp duruyorum sonrada acılar çekiyorum ömür boyu ilaçmı kullanacağım lütfen yardım edin yanlız kalmakt a istemiyorum hep bişeylerle meşkul olmaya çalışıyorum yoksa sadece acı çekiyorum hep aynı tarz insanlardan hoşlanıp anında inanılmaz değerler veriyorum gözümde ilahlaştırıyorum bu sadece karşı cins için geçerli ama ne yapmam gerekiyor şimdiden tşkr

Soran : A.KH.E
Tarih : 02/06/2015 11:36:59

Merhabalar,  defalarca depresyona girdim ve ilaç kullanıyorum demişsiniz. Bu gibi durumlarda biz tedaviyi muhakkak psikoterapi ile desteklemeliyiz.  Psikoterapinin sonuçları daha kalıcı olduğu gibi, sizi depresif duruma götüren nedenleri de büyük oranda ortadan kaldıracağı için koruyucudur da. Görüşmek dileğiyle...

Merhabalar hocam, benim sosyal fobim var psikoloğum söledi ve ilaç tedavisiyle terapi almamı önerdi kabul ettim ve psikiyatriye gittim bana Arifay 5mg ve selectra 50mg veri kullanıyorum şuan ve ben daha kötü oldum artık insanların içine hiç çıkamıyorum dışarıya çıkınca elim ayağım titriyo bu ilaçlar beni daha kötü yaptım hocam sizce ne yapmalıyım dün intihar etmeye çalıştım babam kurtardı 19 yaşındayım bide hocam sürekli halsizim ne yapmaylıyım sizce şimdiden teşekkür ederim

Soran : A.KH.EO.K
Tarih : 02/06/2015 11:17:09
Merhabalar, çok geçmiş olsun. Psikiyatristinizin önerdiği ilaçlar ilk günlerde huzursuzluk,  kaygı,  iç sıkıntısı gibi yan etkiler yapabilir. İlaçlara ilk başladığımız dönemde sanki eskisinden daha kötü olmuş gibi hissedebilirsiniz. Bu süre birkaç günü genelde geçmez.  Eğer devam ederse biz başka önlemler alırız.  Ancak intihar psikiyatride acil bir durumdur!  Biran önce doktorunuza başvurmanız gerekmektedir. Bu acil süreç atlatıldıktan sonra ise yine mutlaka bir psikiyatri uzmanı denetiminde tedavinizi sürdürmeniz uygun olacaktır. Sosyal Fobi nin tedavisinde ilaç tedavisi ve psikoterapi kombinasyonu genellikle çok iyi sonuç vermektedir.  Görüşmek dileğiyle...

Bipolar bozukluk ve şizofreni karma tip teşhisi aldım. 2005 yılında geçici psikoz yaşadım. Psikozumu yoğun alkol kullanımı tetiklemiş. Bir süre solian kullandım. İlçasız günlerimde alkolden uzak durmadım ve işler benim için karıştı. Son beş yıldır abilify kullanıyorum ve toplamda 30 kilo aldım. Şu an kilo yüzünden kendimi çok kötü hissediyorum. Acaba kilo problemi bu ilaçla birlikte mi ortaya çıkıyor bir çözümü olabilir mi?

Soran : A.KH.EO.KT.A
Tarih : 02/06/2015 10:55:18
Öncelikle rahatsızlığınızın tanısı konusuna netleşmek için daha ayrıntılı bir değerlendirmeye ihtiyaç olduğu kanaatindeyim. Kullanmakta olduğunuz tedavinin genellikle kilo artırıcı etkileri bahsettiğiniz kadar olmamalıydı.  Belki biraz beslenme konusunda ve günlük aktivite ve egzersiz programları konusunda tavsiyelerle 30 kilo almanızı engelleyebilirdik.  İşte tam da bu sebeple psikiyatrik rahatsızlıklarda hekiminizi düzenli aralıklarla ziyaret etmeniz çok önemlidir.  Olası yan etkilerin henüz ortaya çıkmadan önlenmesi mümkündür. Henüz geç kalmış da sayılmayız.  Önerim hızlıca doktorunuza başvurmanız,  tanı ve tedavinin gidişatı hakkında ayrıntılı bir değerlendirme yapılması,  ve gerekirse ilaç kullanımı, günlük aktiviteler, egzersiz ve beslenme programlarınızın düzenlenmesi olacaktır.  Geçmiş olsun...